Tło rynkowe
Bakalie w tamtym momencie były produktami w przemianie. Kategoria kojarzona z wypiekami do ciast, żywa głównie przed Bożym Narodzeniem i Wielkanocą, zaczęła wchodzić w nowe przestrzenie, sytuacje i konteksty. Zmniejszała się sezonowość, a rozwój kategorii napędzały marki własne pokazujące bakalie jako alternatywę słodyczy – źródło zdrowia i przyjemności jednocześnie.
Bariera
Tradycyjne marki bakalii, z Bakallandem na czele, utknęły w przemijającym sensie kategorii, a ich opakowania nie umiały mówić nowym językiem. Marka stanęła przed wyzwaniem: jak zdobyć nowe kompetencje i nabywców, nie tracąc dotychczasowego rynku. Jak uczestniczyć w przyjemnościowo-zdrowotnej rewolucji nie porzucając świątecznych wypieków?
Praca Synergion
Naszym celem było odnaleźć nową tożsamość marki, określić ją, a następnie znaleźć projekt opakowania, który ją najlepiej wyrazi.
Proces składał się z kilku etapów. Najpierw zrozumieliśmy czym w ogóle mogą być dla konsumentów bakalie, potem wśród tych możliwych sensów odnaleźliśmy nową tożsamości marki, ale w końcu wskazaliśmy najlepsze ścieżki zmiany opakowań.
W efekcie marka Bakalland została „przepakowana” w design wykraczający poza standardy kategorii. Zniknęło „okienko” skupiające uwagę na produkcie, a pojawiły się elegancja, staranność i świeżość, które płyną z marki.
Odkrycie
Nie okienko, a jakość opakowania i marka komunikują wartość produktu
Nowa idea
Nie tłumaczmy się z produktu, stwórzmy pierwszą prawdziwą markę w kategorii!