Eurobank

Ikona tło rynkowe

Tło rynkowe

Kredyt konsolidacyjny stał się jednym z głównych narzędzi pozyskiwania klientów w masowej bankowości. Osoby mające kilka zobowiązań, zamiast konsolidować je w swoim głównym banku, poszukiwały jakieś „lepszej” oferty u konkurencji.

Ikona tło rynkowe

Bariera

Dla Eurobanku, bazującego na kredytach, zwyczaj konsolidacji zobowiązań w „nowym” banku stał się poważnym zagrożeniem – równie łatwo można było w ten sposób stracić klienta, co zdobyć. Dobra finansowo oferta konsolidacyjna okazała się niewystarczająca, bo co z tego, że warunki są dobre, skoro nikt o te warunki nie pyta? A jeśli już ktoś pyta, to jest to klient na granicy wydolności finansowej. Warunkiem utrzymania „dobrych klientów”, czyli zdolnych do obsłużenia swoich zobowiązań w dłuższej perspektywie, stało się przekonanie własnych i cudzych klientów do „konsolidacji” w Eurobanku.

Ikona tło rynkowe

Praca Synergion

Zaczęliśmy od badań focusowych doradców Eurobanku, aby od wewnątrz poznać dokładnie ofertę konsolidacji i proces jej sprzedaży. Następnie przenieśliśmy uwagę na zewnątrz, badając klientów banku, którzy korzystali z konsolidacji w Eurobanku oraz u konkurencji. Naszym celem było zrozumienie, czym jest dla klientów poszukujących konsolidacji „dobra oferta” – czego się boją, czego unikają, na co mają nadzieje. Wykorzystując analizę metafor i narracji z trzech perspektyw: poznawczej, emocjonalnej i kulturowej, udało się zrozumieć postrzeganie kredytu konsolidacyjnego. Kontynuacją prac było przeprojektowanie całego procesu sprzedaży oferty i dopasowania komunikacji do prawdziwego wyobrażenia klienta o produkcie.

Ikona odkrycie
Odkrycie

Klienci nie boją się dużego kredytu, tylko tego, że nie będą mieć fajnego życia za pieniądze, którymi dysponują miesięcznie.

Ikona nowa idea
Nowa idea

Możesz mieć dużo więcej korzyści nie zwiększając swoich rat kredytu.

Zarządzanie marką to ciągłe szukanie aktualnej formy dla uniwersalnej treści

Grafika Cytat