Tło rynkowe
Totalizator Sportowy to przedsiębiorstwo zajmujące się głównie grami liczbowymi oraz loteriami pieniężnymi. Główną, najbardziej rozpoznawalną grą w portfolio jest Lotto. Niemal każdy ją zna, a większość ma również doświadczenia z nią związane. Lotto jest produktem głównym, ale nie jedynym. Co jakiś czas wprowadzane są nowe gry lub loterie. W 2011 do portfolio dołączyła Kaskada.
Bariera
Kaskada dobrze wpasowała się w portfolio Totalizatora. Jednakże problem, który się pojawił dotyczył tego, że gra ta występowała w tle, w roli dodatku. Jej zakup dokonywany był przy okazji innych transakcji – jako uzupełnienie. W takiej konfiguracji trudno o zarzadzanie marką. Kierowanie nią oraz kontrolowanie jej wizerunku jest praktycznie niemożliwe.
Praca Synergion
Proces projektowy rozpoczął się od analizy posiadanych przez Totalizator danych i badań, a także audytu dotychczasowego dorobku Kaskady. Kolejnym etapem było wypracowanie nowej strategii marki. Ważnym elementem tego etapu były warsztaty strategiczne realizowane wspólnie z zespołem ze strony Totalizatora Sportowego. W efekcie prac strategicznych wypracowaliśmy ideę marki Kaskada oraz jej osobowość, a także określiliśmy jak o niej mówić. Ponadto wskazaliśmy jakie miejsce powinna zajmować marka w portfolio Totalizatora Sportowego.
Odkrycie
Kaskada ma wystarczający potencjał, aby stać się samodzielną marką. Nie musi być „dodatkiem do głównego dania”.
Nowa idea
Kaskada to błysk szczęścia i wygrywanie na luzie. To sposób na codzienne doświadczanie wygranej.