Tło rynkowe
Dla zdobycia czytelników pisma popularno-naukowe stają się coraz bardziej ciekawostkowe. Zamiast informować – budzą emocje, podsycają ciekawość, działają na stereotypach, szukają sensacji. Jednocześnie prężnie rozwija się online – wszelkiego rodzaju blogi/vlogi/strony poruszające tematykę popularno-naukową oferujące łatwą w odbiorze formę.
Bariera
Focus musiał stawić czoła „sensacyjnej” konkurencji, ale jednocześnie nie stracić swojej tożsamości pisma poważnego i odpowiedzialnego. Musiał pozostać poważnym nie będąc nudnym.
Praca Synergion
Poprzez badania, warsztaty strategiczne, warsztaty z redakcją poszukiwaliśmy innych ważnych sensów słowa „ciekawe”. Znaleźliśmy je, oparliśmy na nich nową tożsamość marki, zmianę hasła, logo oraz nową makietę i styl redagowania tytułu. Po długim procesie do rąk czytelników trafił odnowiony, pewny swojej wartości Focus, w którym zmieniło się prawie wszystko, aby mógł pozostać sobą.
Odkrycie
Tak naprawdę ciekawa jest przyszłość, a przyszłość jest kształtowana przez naukę.
Nowa idea
Warto wiedzieć i rozumieć jak nauka zmienia współczesny świat.