Tło rynkowe
Mel jest preparatem zwalczającym bóle reumatyczne i kostno-stawowe. Konkuruje z silnymi markami, od lat obecnymi na rynku, takimi jak: Ketonal, Opokan, Dexak. Mel i Opokan bazują na tej samej substancji czynnej, jednak Opokan miał większe udziały w rynku, a działania komunikacyjne tej marki lepiej przekładały się na sprzedaż. Mimo ciągłych działań komunikacyjnych Mel systematycznie tracił udziały. Jednocześnie świadomość tej marki nie wzrastała, mimo wydatków na kampanie reklamowe.
Bariera
Odkryliśmy, że użytkownicy preparatów przeciwbólowych mają już swoje sprawdzone leki i sama obietnica skuteczności nie motywuje ich do zmiany preparatu. Aby przekonać do sięgnięcia po coś nowego, trzeba mówić inaczej o usuwaniu bólu.
Praca Synergion
Projekt rozpoczęliśmy od przeprowadzenia gruntownej analizy pozycjonowań i komunikacji głównych marek w kategorii. Kolejnym etapem prac był proces badawczy, którego celem stało się rozpoznanie postaw i motywacji osób cierpiących na bóle reumatyczne i kostno-stawowe. Przeprowadziliśmy serię wywiadów on-line z respondentami w wieku 60+. Na tej podstawie opracowaliśmy strategię marki, którą testowaliśmy przy pomocy technik grupowych. Ostatnim etapem prac było przygotowanie strategii komunikacji oraz weryfikacja poprzez badania focusowe on-line konceptów kreatywnych. W efekcie powstała niezwykle skuteczna komunikacja, której głównym punktem był spot TV: https://www.youtube.com/watch?v=Zzp9I5DhCcY
Odkrycie
Dla klientów ważne jest czerpanie satysfakcji z życia, a nie tylko i wyłącznie sprawne wykonywanie codziennych czynności
Nowa idea
Masz prawo do wolności od bólu gdy chcesz robić to, co naprawdę lubisz