Piwo Żubr

Ikona tło rynkowe

Tło rynkowe

W 2016 roku sytuacja w kategorii piwa zaczęła być trudna – wojny cenowe doprowadziły do tego, że cena stała się głównym czynnikiem wyboru, marki zaczęły tracić na znaczeniu, a różnice pomiędzy segmentem „economy” i „mainstream” zaczęły się zamazywać. Kluczowym stały się więc działania nakierowanie na właściwe spozycjonowanie marki oraz odpowiednią komunikację i działania promocyjne.

Ikona tło rynkowe

Bariera

Żubr od lat budował wizerunek w oparciu o potężną fizyczność i jej konsekwencje: przewagę, spokój i siłę charakteru. Komunikacja od lat opierała się o ideę „król puszczy”, która z jednej strony stwarzała niemal nieograniczone możliwości dobudowywania kolejnych historii, ale z drugiej utrudniała wprowadzanie do wizerunku emocjonalnego marki nowych, pożądanych elementów.

Ikona tło rynkowe

Praca Synergion

Poznaliśmy świat obecnych i potencjalnych użytkowników Żubra, ich sposób życia, potrzeby i wartości którymi się w życiu kierują, a także ich otoczenie -rodziny, znajomych i przyjaciół, a wreszcie wpływ jaki to wszystko na nich wywiera. Następnie odnaleźliśmy w tym świecie piwo, picie piwa (w oparciu o dzienniczki on-line), aby następnie zwyczaje te włożyć w kontekst życia konsumenta (spędzaliśmy z konsumentem kilka dni i uczestniczyliśmy w codziennych i odświętnych wydarzeniach).

W efekcie Żubr wprowadził do komunikacji aktywność i troskę, działanie na rzecz słabszych. Przez to z marki silnej, ale pasywnej i pozostającej w pewnym dystansie, stał się marką aktywną, otwartą i zdolną do nawiązywania bliskich relacji, choć wciąż silną.

Ikona odkrycie
Odkrycie

Konsumenci Żubra wysoko cenią siłę i niezależność, ale chcą być także częścią swojego stada, czyli coś mu dawać. Samotność ich przeraża, a Żubr wydawał się im silny, ale samotny.

Ikona nowa idea
Nowa idea

Siła jest cenna, kiedy daje oparcie innym.

Zarządzanie marką to ciągłe szukanie aktualnej formy dla uniwersalnej treści

Grafika Cytat