Tło rynkowe
Farby dekoracyjne upper-mainstream to głównie marki zagraniczne: Beckers, Tikkurila, Dulux – obecne na rynku od kilkunastu lat i silnie zakorzenione. Magnat był jedyną polską marką w tym segmencie, jeszcze bez doświadczenia w budowaniu wizerunku.
Bariera
Magnat oferował w swoim segmencie bezkonkurencyjny technicznie produkt – farby ceramiczne, ale cała racjonalna komunikacja rozmywała się w konfrontacji z markami o ugruntowanym wizerunku. Badania wskazywały jednak, że marka ma lojalnych klientów.
Praca Synergion
Naszym pierwszym celem było zrozumienie źródeł przywiązania do marki, a następnie zbudowanie wizji marki w oparciu o to, co widzą w niej lojalni użytkownicy. Poprzez badania, pogłębione analizy i prace strategiczne, stworzyliśmy nowy obraz marki i założenia strategii komunikacji. W kolejnych etapach procesu testowaliśmy i konsultowaliśmy pomysły komunikacyjne. Efektem była przełomowa dla marki kampania z Modestem Amaro, która wniosła do marki prestiż, charyzmę i wyjątkowość. Towarzyszyliśmy Magnatowi także podczas powstania komunikacji z Danutą Stenką.
Odkrycie
Trwałość przeciętnego efektu nie ma znaczenia.
Nowa idea
Magnat to marka dla poszukujących wyjątkowości, a nie tylko przewag funkcjonalnych.